ΕΤΙΚΕΤΕΣ
- Αγαπημένα (2)
- ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (6)
- ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (4)
- ΓΛΩΣΣΑ (4)
- ΓΛΩΣΣΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (2)
- ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ (9)
- ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ (1)
- ΕΛΕΝΗ (6)
- ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (31)
- ΚΕΙΜΕΝΑ Α' ΓΥΜΝ. (7)
- ΚΕΙΜΕΝΑ Β' ΓΥΜΝ. (6)
- ΚΟΜΙΚ (2)
- ΟΔΥΣΣΕΙΑ (19)
- ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ (4)
- ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (2)
- ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (1)
Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012
ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΛΟΥΣΤΡΙΝΙΑ-ΜΙΝΙ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ POPPLET
Η τάξη χωρίζεται σε 7 ομάδες (των 3 μαθητών) με δικό της χρώμα η καθεμιά.
Οι μαθητές, αφού πάρουν θέσεις στους σταθμούς εργασίας, ανοίγουν το blog του μαθήματος, όπου τους προβάλλεται η συγκεκριμένη χαρτογράφηση των δραστηριοτήτων που έχουν να υλοποιήσουν(φύλλα εργασίας).
Με τη διδακτική αυτή πρόταση οι μαθητές προσδοκάται:
-Να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά του διηγήματος
-Να κατανοήσουν τεχνικές χειρισμού του αφηγηματικού χρόνου
-Να γνωρίσουν το παλιό επάγγελμα του βυρσοδέψη
-Να αντιληφθούν τα ανθρωπιστικά ιδεώδη όπως αυτά προβάλλονται μέσω του πρωταγωνιστή
-Να αναρωτηθούν και εντέλει να αποκτήσουν αρχές όπως εργατικότητα,φερεγγυότητα,ανιδιοτελή προσφορά.
-Να προβληματιστούν πάνω στο θέμα της σύγκρουσης αισθήματος- καθήκοντος
-Να νιώσουν τη δύναμη της αδερφικής αγάπης,αλλά και την άδολη και αγνή έκφραση ενός νεανικού ερωτικού συναισθήματος
-Να εργαστούν ομαδικά και να παραγάγουν έργο μέσω αυτής της ομαδικής αλληλεπίδρασης
-Να αναζητήσουν,να κρίνουν,να αξιολογήσουν και να συνθέσουν πρωτότυπες εργασίες-παρουσιάσεις
-Να κινητοποιήσουν την ενσυναισθητική τους φαντασία
-Να απολαύσουν ένα λογοτεχνικό έργο
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ
Στη συγκεκριμένη διδακτική πρόταση επιχειρείται συνδυσμός τρόπων πρόσκτησης της γνώσης:
Έτσι μέσω της ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας οι μαθητές ανακαλύπτουν (διερευνητική μάθηση)και προσπαθούν να χτίσουν τη νέα γνώση στηριζόμενοι στην ήδη υπάρχουσα, που λανθάνει και την ανασύρουν (εποικοδομισμός). Μέσω της σύγκλισης επίσης των διαφορετικών κοινωνικοπολιτιστικών συνιστωσών, επιτυγχάνεται η δημιουργία νέων "ταυτοτήτων" (κοινωνικοπολιτιστική αντίληψη).
Ζητούμενο, τέλος, της πρότασης αποτελεί απ' τη μια η απομάκρυνση των μαθητών από το ρόλο του παθητικού δέκτη και απ' την άλλη η ουσιαστική και ενεργή συμμετοχή τους σε διάφορες δραστηριότητες αναγνώρισης και τροποποίησης των αφηγηματικών συμβάσεων (ποιητολογική προσέγγιση-κειμενοκεντρική αντίληψη).